everything i need to know about life, i learned from Noah's Ark.
人生に必要なことはみな、ノアの方舟から学びました。
if you want to read more about Noah, please read Genesis 6-9 in HERE.
ノアをより詳しく知りたければ、ここをクリックして創世記6章~9章を読んでおいてください。

注:日本語のほうは直訳ではなく、改めて意味のある訳にしました。

1. don't miss the boat.
方舟を逸しないで下さい。

2. remember that we are all in the same boat.
私たちが同じ方舟にいることを、常に覚えていて下さい。

3. plan ahead. it wasn't raining when Noah built the Ark.
計画を立てて下さい。ノアが方舟を建設した時に大雨は降りさえしませんでした。

4. stay fit. when you're 600 years old, God may ask you to do something really big.
からだを健康な状態に保って下さい。600歳になった時に、神様があなたにとっても大きなお仕事を任せてくれるかもしれません。

5. don't listen to critics; just get on with the job that needs to be done.
批判を聞かないで、やるべきことをとにかくやっておいて下さい。

6. build your future on high ground.
確実なところであなたの将来を立てて下さい。

7. for safety's sake, travel in pairs.
念のため、ペアで人生の旅をして下さい。

8. speed isn't always an advantage. the snails were on board with the cheetahs.
スピードはいつだって有利になるとは限らない。所詮カタツムリはチータと同じ方舟にいました。

9. when you're stressed, float a while.
ストレスが溜まった時に、リフレッシュして楽しいことをやって下さい。

10. remember, the Ark was built by amateurs; the Titanic by professionals.
方舟はアマチュアが作ったに対して、タイタニック号はプロが作ったのです。どちらのほうが良かったのか、言うまでもありませんよね?

11. no matter the storm, when you are with God, there's always a rainbow waiting.
どんな荒れ狂う嵐でも、神様と共にいるのならば、向こうには必ず虹が待っています。